تبلیغات در سایت ما

سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل

درباره ما
 سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل
به وب سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات و موبایل خوش آمدید. در این سایت هدف ما آموزش برق، الکرونیک، کامپیوتر، مخابرات، میکروکنترلر، میکروپروسسور، دیجیتال و... می باشد. از شما خواهشمندیم با نظرات و پیشنهادات خود ما را در اداره این سایت یاری فرمایید. ثبت نام در سایت هم فراموش نشه. با تشکر مدیریت سایت
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 11
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 42 نفر
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید دیروز : 7
  • ورودی امروز گوگل : 1
  • ورودی گوگل دیروز : 1
  • آي پي امروز : 5
  • آي پي ديروز : 2
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 544
  • بازدید سال : 2035
  • بازدید کلی : 39660
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.145.152.242
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    به نظر شما سایت در چه سطحی است؟
    امکانات جانبی

    رباتی که با صحبت‌کردن از موانع دوری می‌کند

     

    ربات‌هایی وجود دارند که مانند عنکبوت‌ها راه می‌روند و از برخورد با اشیا دوری می‌کنند، ربات‌هایی نیز هستند که صحبت می‌کنند، اما یک ربات جدید با صحبت‌کردن درباره پیشروی خود از برخورد با اشیا جلوگیری می‌کند.

    به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ربات که «شارلوت» نام گرفته، محصول شرکت Hobbyist Kevin Ochs است.

    سر سیستم جدید از Asus Xtion Pro Live برای حس‌کردن حرکت، شنیدن و دیدن استفاده می‌کند. این سامانه همچنین از فرمان‌یارهایی برای چرخیدن بهره می‌برد.

    به دلیل وجود دوربین‌ها، الگوریتم راه‌رفتن ربات باید برای ارائه ثبات‌پذیری بیشتر اصلاح می‌شد.

    شارلوت یک پروژه در حال پیشرفت است و با استفاده از یک ترکیب‌کننده کلامی eSpeaks که با نرم‌افزار سفارشی کار می‌کند، پیشرفتش در راه‌رفتن را بیان می‌کند.

    ربات ابداعی همچنین مجهز به نمایشگر در سر است که بر روی iPad یا رایانه رومیزی کار می‌کند و دارای سه انتخاب بصری یعنی رنگ، مادون قرمز و عمق است.

     

    ربات پرنده با قابلیت کنترل توسط ذهن انسان

     

    اکنون در کالج مهندسی و علوم دانشگاه مینه سوتا، تیمی از محققان با تمرکز بر یک برنامه مطالعاتی ویژه ، راهی را یافته اند تا مغز انسان بتواند برای کنترل دیگر اشیاء مورد استفاده قرار گیرد.

    با استفاده از الکتروآنسفالوگرافی جهت ثبت فعالیت های مغزی، این محققان موفق شدند با همکاری ۵ داوطلب یک ربات پرنده را از طریق افکار آنها به پرواز در آورند. آنها ربات را به گونه ای برنامه ریزی کردند که نسبت به پیام های مشخص ارسالی به قشر حرکتی مغز پاسخ دهد. این ارتباط میان داوطلب و ربات هم از طریق ۶۴ الکترود درون کلاه الکتروآنسفالوگرام و ارسال پیام ها به صورت وای فای برای ربات صورت می گیرد.

    برای مثال، اگر فرد داوطلب در ذهنش تصور کند می خواهد کاری را با دست راستش انجام دهد، کامپیوتر به ربات دستور می دهد به سمت راست بپیچد. انواع دیگر تصورات در خصوص فعالیت های حرکتی باعث رفتن ربات در جهات مختلف می شوند.

    در حالی این مطالعه یک نقطه امید برای انسان تا رسیدن به افسون طوفان ذهنی است، می تواند موضوعی بسیار جدی تر هم باشد. به شکلی که یافته های تیم تحقیقاتی دانشگاه مینه سوتا می توانند برای افرادی دارای ناتوانی های جسمی خاص به عنوان امیدی جهت بازیابی امکان جابجایی و حرکت با دستگاه های ویژه باشد.

    رباتی که می تواند ذهن تان را بخواند!

     

    بنظر عجیب می آید ولی به لطف محققان دانشگاه Cornell University در آینده نزدیک این امکان پذیر می شود. چرا که آنها در حال کار روی رباتی هستند که هر چیزی که در ذهن تان است را پیش بینی میکند.

    ربات خواننده ذهن توسط Willow Garage طراحی شده است. که به دوربین Microsoft Kinect 3D مجهز است و تمام حرکات بدنتان را بررسی می کند و بر اساس اطلاعات موجود در دیتا بیس خود تصمیم می گیرد که اکنون نیازمند چه چیزی هستید.

    بعنوان مثال وقتی شما می خواهید چیزی را داخل یخچال بذارید این روبات در را برای شما باز می کند و یا قهوه یا نوشیدنی تان را خالی می کند، ظرف های کثیف را می برد. بر اساس گفته دانشمندان Cornell این ربات ۸۵ درصد کارها را در ثانیه اول، ۷۱ درصد را در سه ثانیه و ۵۷ در صد را ظرف ۱۰ ثانیه پیش بینی می کند.

    بنا به گفته Saxena، گام بعدی توسعه دادن عکس العمل ربات است. و باید دریافت که ربات چگونه می تواند حرکات خود را برنامه ریزی کند.

    Rosie، روباتی شگفت انگیز که رفتار انسان ها را پیش بینی‌ می کند.

     

    این ربات درمیان تمام تواناییهایی که دارد می تواند فنجان چایی شما را پر کرده و در را برایتان باز نگه دارد. این ربات که رزی (Rosie) نام گرفته غیب گو نیست، فقط با هوش است و برخلاف رباتهای ساده تر که تنها کارهای برنامه ریزی شده را انجام می دهند، می تواند حرکات یک نفر را رصد کرده و پیش بینی کند که حرکت بعدی وی چیست. این ربات با شکستن کارهای پیچیده به مولفه های خرد تر ( فرآیندی که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده) می تواند پیش بینی کند که فرد درحال انجام چه کاری است. بنابراین اگر شما را درحال مخلوط کردن مایعات و بلند کردن لیوان مشاهده کند، می داند که احتمالاً درحال نوشیدن مایعات هستید.

    این ربات همچنین پیش بینی می کند که شما چه کاری انجام خواهید داد، حتی پیش از آنکه دست به کار شوید. این ویژگی کارکرد سودمندی تلقی می شود و به نوعی وجه تمایز وی با سایر رباتها است. در یک آزمایش، این ربات فردی را در حال بردن شی به سمت یخچال مشاهده کرد و پس از آن به صورت موفقیت آمیز در یخچال را برای وی باز کرد. البته این هوشمندی در نتیجه تربیت صبورانه ربات توسط محققان است. این ماشین از یک پایگاه داده های متشکل از ۱۲۰ ویدئوی ۳ بعدی استفاده می کند که در آن مردم کارهای مختلف خانه را انجام می دهند.

    رزی ربات با ترجمه این فعالیتها به زبان رباتی ( مدلهای ریاضیاتی) می تواند خوردن، نوشیدن، تمیز کردن و جا به جا کردن را شناسایی کند و اشیا خاصی را با فعالیتهای خاصی نسبت دهد. وقتی که با یک وضعیت جدید رو به رو می شود با استفاده از دوربین سه بعدی مایکروسافت کینکت خود آنچه در جهان واقعی مشاهده می کند را با آنچه از ویدئوها یادگرفته مقایسه می کند. حتی اگر حرکاتی که می بیند اندکی با مدل ارائه شده به ربات متفاوت باشد، باز هم می تواند آنچه مشاهده می کند را درک کرده و حرکت بعدی را پیش بینی کند. این امر ربات را سودمندتر از رباتهایی می کند که کورکورانه یک طرح برنامه ریزی شده را اجرا می کنند.

    برای مثال اگر این ربات شما را در حال نوشیدن یک فنجان چای ببیند در انتظار زمان مناسب می ماند تا فنجانتان را دوباره پر کند. این ربات می داند که چه زمانی دست خود را برای برداشتن فنجان دراز می کنید، آن را به سمت لبهایتان می برید و دوباره آن را روی میز می گذارید. این پیش بینی ها موجب می شود که میزان خطای ماشین به حداقل برسد.

    طراحی روباتی که کتاب را برای معلولان ورق می‌زند!

     

    پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند با انجام آزمایش‌هایی روی ۱۰۰نفر و دریافت سیگنال‌های مغزی آنها در هنگام ورق زدن کتاب از طریق نوار مغزی و پردازش سیگنال‌های دریافتی از مغز به دستورهایی برای ورق زدن کتاب دست یافتند. این سیگنال‌ها در حافظه روبات ذخیره شد به این ترتیب هر زمان که روبات سیگنالی را از فرد معلول دریافت می‌کند با توجه به آن سیگنال‌های ذخیره شده و دستورهای مختلف، عکس العمل خودرا با ورق زدن کتاب نشان خواهد داد.برای نشان دادن عکس العمل‌های مناسب در روبات ابتدا تعداد شماره‌های کتاب در روبات ذخیره می‌شود سپس فونت شماره‌های کتاب از طریق تصویربردار خودکار که در روبات تعبیه شده است به حافظه روبات انتقال داده می‌شود. از سوی دیگر یک هدبند الکتریکی- مکانیکی برای دریافت سیگنال‌های مغزی روی سر معلول قرار می‌گیرد تا سیگنال دریافتی ورق زدن را برای پردازش به صورت بی‌سیم به روبات برای انجام عمل ورق زدن ارسال ‌کند.

    این روبات قابلیت ورق زدن به جلو، عقب و رفتن به صفحه دلخواه را دارد.

    معرفی رباتی تازه برای نوجوانان ژاپن

     

    یک ربات بسیار بزرگ که می توانند سوار آن شده و مشغول بازی شوند. این ربات ۱.۸ متری با نام Cyclops دامنه وسیعی از حرکات را در اختیار راننده نوجوان خود قرار می دهد. فردی که سوار ربات می شود، می تواند بازوهای آن را در جهات مختلف هدایت کند یا اینکه در چهار جهت اصلی راه برود. برای هدایت ربات هم تنها کافی است که وارد اتاقک کنترل شده و کارش را شروع کند.البته این شرکت پیش از این هم رباتی ۳.۳ متری با نام Landwalker ویژه بزرگسالان تولید کرده بود. ربات Landwalker به یک توپ بادی برای شلیک گلوله های کوچک پلاستیکی مجهز است. این ربات قدرتمند برای حرکت از یک موتور بنزینی بهره می برد. اما Cyclops تنها به باتری های قابل شارژ نیاز دارد و نیروی چندانی مصرف نمی کند. این شرکت هنوز قیمت فروش Cyclops را اعلام نکرده. اما در سال ۲۰۱۱ نمونه دیگری از ربات های قابل کنترل ویژه کودکان را با قیمت ۲۰ هزار دلار عرضه کرده بود که تا حد زیادی مانند همین ربات ۱.۸ متری بودند. لذا انتظار می رود که این ربات هم با چنین قیمتی عرضه شود.

    معرفی BionicOpter، ربات سنجاقک و پروازی خارق العاده

     

    یک سنجاقک ربات که دقیقا مانند یک سنجاقک واقعی پرواز می کند. این ربات پرنده کاری از شرکت فستو است. یک شرکت مهندسی آلمانی. آنها مدل پرواز سنجاقک را تبدیل به یک ربات پرنده ۱۷ اینچی کرده اند که به زیبایی تمام پرواز می کند.
    این ربات می تواند مانند یک سنجاقک واقعی به جهات مختلف حرکت کند و حتی در یک مکان ثابت معلق باقی بماند. بال های آن از فیبر کربن ساخته شده و در ثانیه ۲۰ بار حرکت می کند. جالب است بدانید که کنترل آن هم توسط یک اپلیکیشن تلفن هوشمند است. یک میکروکنترلر ARM هنگام پرواز تغییرات کوچکی در حرکات بال ها ایجاد می کند تا این حشره مکانیکی در هوا پایدار و درست حرکت کند. فعلا نمی دانیم که باطری این سنجاقک فوق العاده چقدر دوام می آورد و اینکه آیا شرکت فستو قصد دارد آن را به عنوان یک محصول وارد بازار کند یا خیر.

    ساخت درب رباتیک ضدگلوله

    پس از حادثه تیراندازی خونبار در مدرسه "سندی هوک" در ایالت کنتیکت آمریکا که منجر به کشته شدن 26 معلم و دانش آموز خردسال شد، محصولات مختلفی از جمله کوله و جلیقه‌های ضد گلوله سایز کودکان به بازار عرضه شد.
    درب رباتیک ضد گلوله توسط شرکت سیستم ایمنی "Barbecan‌" طراحی شده است و مجموعه‌ای از عملکردهای دستگاه فلزیاب، اسکن اشعه ایکس، موانع ضد گلوله و نیروهای امنیتی را بطور همزمان ارائه می کند.
    درب رباتیک "Linear Revolving Door‌" با تشخیص همراه داشتن سلاح یا دستگاه‌های منفجره، مانع از ورود افراد مهاجم بداخل ساختمان می‌شود.
    محققان مدعی هستند که فناوری بکار رفته در این درب رباتیک ضدگلوله، حداکثر سطح ایمنی را در ساختمان های عمومی بویژه مدارس و دانشگاه ها ایجاد می‌کند.
    در صورتی‌که فرد مهاجم قصد عملیات انتحاری و خودکشی داشته باشد، نیروهای امنیتی قادر به متوقف کردن وی نخواهند بود؛ اما سیستم درب رباتیک ضد گلوله از دو در مجزا تشکیل شده است.
    درها با کمک حسگرهای مختلف، بطور خودکار باز می‌شوند و سرعت باز و بسته شدن آنها با سرعت ورود و خروج عابران تنظیم می‌شود.
    هر دو در، هیچ گاه بطور همزمان باز نمی‌شوند؛ در این حالت فرد پس از عبور از درب اول در محوطه بین دو در قرار گرفته و برای کشف سلاح یا دستگاه‌های منفجره اسکن می‌شود؛ در صورت همراه داشتن سلاح، در دوم که از پوشش کولار ضد گلوله ساخته شده است، قفل می‌شود و فرد مهاجم مجبور به خروج از در اول می‌شود. 

    ربات اختصاصی با طعم واقعیت افزوده

     

    تا کنون اپلیکیشن های متعددی را در رابطه با واقعیت افزوده معرفی کرده ایم، هر کدام از آن ها نقاط ضعف و قوت خود را داشتند، اما اینبار گزینه ای را پیدا کردیم که با جرات می توان آن را یکی از کم نقص ترین برنامه های موجود دانست. بیایید با اپلیکیشن OBOTO بیشتر آشنا شویم.

    اوگی یک ربات فوق العاده دوست داشتنی است که گجت شما را به عنوان خانه خود برگزیده است. اپلیکیشن عملکرد بسیار ساده ای دارد، با اجرای برنامه، دوربین دستگاه به صورت خودکار فعال شده و محیط اطراف شما را به تصویر می کشد. اکنون باید مکانی را برای فرود اوگی تعیین کنید، حال می توانید دقایق لذت بخشی را کنار اوگی تجربه کنید.

    با لمس اوگی، وی شکلک های مختلفی برایتان در می آورد و حسابی دلبری می کند. شما همچنین نوار ابزاری نیز در پایین صفحه، جهت کنترل ربات در اختیار دارید، برای مثال می توانید به اوگی بگویید که آهنگ پخش کند. اوگی البته یک موود عصبانی نیز دارد که با انتخاب آن به یک ربات جنگی تبدیل می شود، و می تواند هر چیزی را تخریب کند. برای اینکار تنها کافیست در قسمت کنترل، گزینه موشک را انتخاب کنید و بر روی صفحه، هدف خود را مشخص نمایید، با اعلام دستور شلیک اوگی موشک را پرتاب می کند و هدف مورد نظر شما با افکتی فوق العاده، مانند آنچه در اپلیکیشن Action Movie FX شاهد بودیم، منفجر می شود.

    جدا از قابلیت هایی که اوگی با خود به همراه میاورد، باید اذعان کرد که اپلیکیشن OBOTO از دقت بسیار بالایی برخوردار است که تا به حال کمتر مشابه آن را در سایر اپلیکیشن های واقعیت افزوده دیده بودیم. شما به راحتی می توانید دوربین موبایل خود را حرکت کنید، بدون اینکه تمرکز اوگی را به هم زنید، یا حتی می توانید دستگاه خود را بسیار به اوگی نزدیک کنید و جزئیات طراحی آن را مشاهده نمایید.

    این اپلیکیشن جالب را می توانید به رایگان برای آیفون و آیپد از اپ استور (‌ با حجم ۴۷ مگابایت )‌ دانلود نموده و با ربات اختصاصی خود سرگرم شوید.

    ربات اختصاصی با طعم واقعیت افزوده

     

    تا کنون اپلیکیشن های متعددی را در رابطه با واقعیت افزوده معرفی کرده ایم، هر کدام از آن ها نقاط ضعف و قوت خود را داشتند، اما اینبار گزینه ای را پیدا کردیم که با جرات می توان آن را یکی از کم نقص ترین برنامه های موجود دانست. بیایید با اپلیکیشن OBOTO بیشتر آشنا شویم.

    اوگی یک ربات فوق العاده دوست داشتنی است که گجت شما را به عنوان خانه خود برگزیده است. اپلیکیشن عملکرد بسیار ساده ای دارد، با اجرای برنامه، دوربین دستگاه به صورت خودکار فعال شده و محیط اطراف شما را به تصویر می کشد. اکنون باید مکانی را برای فرود اوگی تعیین کنید، حال می توانید دقایق لذت بخشی را کنار اوگی تجربه کنید.

    با لمس اوگی، وی شکلک های مختلفی برایتان در می آورد و حسابی دلبری می کند. شما همچنین نوار ابزاری نیز در پایین صفحه، جهت کنترل ربات در اختیار دارید، برای مثال می توانید به اوگی بگویید که آهنگ پخش کند. اوگی البته یک موود عصبانی نیز دارد که با انتخاب آن به یک ربات جنگی تبدیل می شود، و می تواند هر چیزی را تخریب کند. برای اینکار تنها کافیست در قسمت کنترل، گزینه موشک را انتخاب کنید و بر روی صفحه، هدف خود را مشخص نمایید، با اعلام دستور شلیک اوگی موشک را پرتاب می کند و هدف مورد نظر شما با افکتی فوق العاده، مانند آنچه در اپلیکیشن Action Movie FX شاهد بودیم، منفجر می شود.

    جدا از قابلیت هایی که اوگی با خود به همراه میاورد، باید اذعان کرد که اپلیکیشن OBOTO از دقت بسیار بالایی برخوردار است که تا به حال کمتر مشابه آن را در سایر اپلیکیشن های واقعیت افزوده دیده بودیم. شما به راحتی می توانید دوربین موبایل خود را حرکت کنید، بدون اینکه تمرکز اوگی را به هم زنید، یا حتی می توانید دستگاه خود را بسیار به اوگی نزدیک کنید و جزئیات طراحی آن را مشاهده نمایید.

    این اپلیکیشن جالب را می توانید به رایگان برای آیفون و آیپد از اپ استور (‌ با حجم ۴۷ مگابایت )‌ دانلود نموده و با ربات اختصاصی خود سرگرم شوید.

    صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

    تبلیغات
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    hamed - مهدی جان اولین سالگرد سایتت تبریک میگم
    پاسخ:خیلی ممنون - 1393/4/30
    پرهام - مرسی
    پاسخ: خواهش - 1392/8/3/mz0
    علي -

    با سلام..از وبت بازديد كلي كردم..خوشم اومد جالب بود


    پاسخ:ممنون - 1392/5/20
    آبی - چرا ضمیمه های جدید رو نمیذاری

    اینایی که هست قدیمی ان
    پاسخ:سلام عزیزم باشه کلیک جدید هم میذارم چند روز سرم شلوغ بود ببخشید - 1392/4/17
    آبی -

    بابت ضمیمه کلیک ممنون


    پاسخ: خواهش قابل شم رو ندارد شرمنده یکم دیر به دیر مطالب میذارم - 1392/4/14
    احمد - سلام وبسایت خوبی داری خوشم اومد مطالبت به روزه من هرروز بهت سر میزنم قربانت احمد
    پاسخ:سلام احمد جان خیلی ممنون - 1392/2/1
    رهـــــــــــا - سلام

    ببخشید شما مقاله ای درباره کاربرد لیزر در الکترونیک دارید؟

    لطفا بی خبرم نذارید
    پاسخ:سلام رها جان نه ندارم ولی برات پیدا میکنم خبرت میکنم. - 1392/1/13
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل امتیاز دهید